22 Mayıs 2014

Sölöm.

Her ne kadar hava durumu çok değişken olsa da havada bahar kokusu olduğunu inkar edemeyiz. Baharın gelişiyle de hani bazı kararlar alırız ya, işte ben bazı kararlar aldım Nisan başında. Belki bazıları çok sıradan şeyler ama ben sanırım ilk kez bir kararım için bu kadar çabalıyorum.
Nisan başında ben kilo vermeye karar verdim. Beni yakından tanıyanlar bilir, tabir-i caizse "duba" gibi bir insanım. Yıllardır kafamda olan ama "amaaaan yaaa" deyip beynimin derinliklerine attığım kilo verme düşüncesini sonunda gerçekten hayata geçirme kararı aldım. Ve ben iki aydır sağlıklı beslenip spor yapıyorum.
Bu fikir yaşam tarzımı da yavaş yavaş değiştirmeye başladı. Evde yemek yapıp şirkete kendi yemeğimi götürür oldum. Doğum günü kutlamalarında sunulan pastaları reddeder oldum. İki aydır hazır içecek tüketmiyorum. En son ne zaman hamburger, pizza vs yediğimi bile hatırlamıyorum. Günlük kaç kilometre yürüdüğümün hesabını tutup, boğazımdan geçen her lokmanın günlüğünü tutuyorum. Hatta belediye parklarındaki spor aletlerini kullanıyorum. (Spor salonlarına henüz para harcamak istemiyorum.) Ve ben bunları yaptığım için kendimi çok iyi hissediyorum. Hem de hella good! (Anlayam-… AH!)
Aslında şu anda yolun çok başındayım. 50 günde 8 kilo verdim ve bu vermem gereken kilonun belki de beşte biri. Ama yılmadan devam etme niyetindeyim, bu sefer yapabileceğime inanıyorum. Hatta inanmama gerek yok, yapacağım zaten. 
Gelelim diğer kararlara. Çeviriye dönme kararı aldım, çünkü ben çeviri yapmaktan hoşlanıyorum. Eskiye göre arada bir fark ama. Artık çevirileri takip eden birilerinin olup olmaması pek umrumda değil.
İtalyanca öğrenmeye karar verdim. Her ne kadar ilk öğrenme girişimim işim yüzünden baltalanmış olsa da bu sefer kendi kendime bir şeyler yapacağım. Parlo Italiano, biçız. (İtalyan aksanı ilen piliiiz.)
Uzun bir süre hayatıma kimseyi almak istemiyorum. Hoş, bu işler belli olmaz ama öyle bir isteğim yok. Gerçi bahar havasının tam tersi yönde bir etkisi var ama bende sanırım bu aralar "tıh" yok gençler. Artık "ben" zamanı. Ay lav mi.
Bir aksilik çıkmazsa yakında internetten ıvır zıvır satışı da yapmaya başlayacağım. Devir zor, ek gelir lazım.
Gitmeden önce aşağıdaki akrostiş şiiri hepinize armağan ediyor, esenlikler diliyorum.


Not: Ben ciddi bir yazı yazmayı planlarken yine batırdım ama ya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder