08 Mart 2010

Shoujo candır, canandır...

Güya ben bugün Pandora Hearts yazımın sonuna "ja ne!" yazıp çok cool(ahaafdas) bir çıkış yapmıştım ama dayanamadım bugünün üçüncü yazısına başladım.
Malum, shoujo seven insanım, bu bir gerçek. Bol bol da shoujo serilerini -anime olsun manga olsun- takip ediyorum. Bu sefer de bir yazıda birkaç mangayı tanıtayım dedim. Neden bir yazı içindeler? Çünkü kimisinin sadece birkaç chapterı çıkmış durumda, ya da tek volume/one-shot olan mangalar.
Are You Alice?YİNE Mİ ALICE?! derseniz, hiç çekinmem evet derim. Heart no Kuni No Alice ve Pandora Hearts dedik, Alice in Wonderland dedik. Ee artık değişik ne çıkabilir? Bu sefer Alice bir erkek. Ve hikayemizin mottosu şu "Kill the White Rabbit". Henüz 4. chapter çevrilmiş durumda. Umarım devamı gelir. Ayrıca Mad Hatter'a selam ederim.










HikiÇocukken çizdiği bir haritayı bulan ana karakterimiz arkadaşlarıyla bu haritanın anlattığı yere giderler. Gittikleri yerde kimse yoktur ama bir dolap vardır. Tüm çekmecelerini açsalar da sonuncuyu açamazlar. Eve dönünce dolabının içini ıslak bulan ana karakter, dolabında başka bir şey daha bulacaktırPeki korku ve shoujo birleşirse ne olur? Evet, korkunç olmaz. Toplamda 5 chapter olan manganın henüz 2 chapterı çevrilmiş durumda.






Kimi no sei Üniversitede okuyan ve ilk görüşte aşık olan erkek karakterimiz pek de şanslı değildir. Çünkü aşık olduğu kız, ortaokulda sürekli dalga geçip psikolojik bir travmaya sebep olduğu kızdır. Kendini affettirmek için kızın her dediğini yapmaya razıdır.Henüz 2. chapterı çevrilmiş olan manga fena değil gibi görünüyor. Üstelik -sebebini hala anlamadım- 2. chapter 121 sayfa olsa da çok akıcı bir şekilde okunuyor.







Miunohri to Swan (Manhwa)Ugly Duckling to Swan diye İngilizceye çevrilen manwha okuduğum iki manwhadan biri. Niye başladım ben de bilmiyorum ama devam ediyorum işte. Konusuna gelirsek; şişman ve çirkin olan ana karakterimiz okuldaki herkes tarafından nefret edilmektedir. Bir gün artık bu duruma dayanamaz ve intihara kalkışır. O sırada birinin-kim olduğunu söylemeyeceğim- yaptığı sihir ile çok güzel bir kız olur. Ama yağmurda ıslandığında 15 dakika eski haline dönecektir. Daha da kötüsü öpüşmesi yasaktır. Çünkü bu durumda eski haline sonsuza kadar dönecektir.Henüz 4. chapterda.




S・L・HRüyasında gördüğü, kalbini çalan adamı(harbiden kalbini alıyor) bulmak için St. Nazareth Academy'sine giden Kozue Hiyoki'nin yurtta her hafta başka bir karakterin odasında kalmasını anlatıyor manga. Uzun adı Stray Love Hearts olan seri bir bishounen mangası.











Teen Spirit (Manhwa)Bu da okuduğum 2. manhwa. Ha niye başladım? Çizimleri güzel diye. Konu ne derseniz, işte emo bir çocuk var, vokalist falan. Şaka bir yana henüz 2 chapter çevrilmiş durumda ve daha olay ne olacak bir şey anlamış değilim.








Anya kouro (One-shot)Akimoto Yae her gün trende gördüğü senpaisi Ayase'den hoşlanmaktadır. Ayase ise her gün aynı kitabın aynı sayfasını okumaktadır ve bir gün kitabını düşürür. Kitabı alan Akimoto kitabı iade ettiğinde Ayase kitabın onda kalabileceğini söyler. Kitap okumayı pek sevmeyen Akimoto ne kadar zorlansa da kitabı okur. E yani mi? Gerisini anlatacak değilim ama okunması gereken bir manga.








Hidarite no Love Letter (One-shot)Hoşlandığı çocukla sınıfta yanyana oturan kızımız çok utangaçtır ve silik bir tiptir. Bir gün sol eline yazdığı alışveriş notu sayesinde hoşlandığı çocuk onunla konuşmaya başlar. Sevimli bir hikayesi olan bu one-shotı shoujo severler mutlaka beğenecektir.










Seishun SurvivalDengeki Daisy ve Beast Master'ın manga-kası Motomi Kyousuke'den olan bu seride 4 farklı hikaye var. Benim favorilerim ise Liar Love Letters ve Sword and Heart Dangerous Relationship hikayeleri oldu.

7 yorum:

  1. Miunohri to Swan
    bu manhwanın çevirisi bulunuyor mu acaba?

    YanıtlaSil
  2. İngilizce çevirileri var, fakat kaçıncı chapterda olduğuna dair bir fikrim yok. Uzun zamandır da takip etmiyorum.

    YanıtlaSil
  3. bn bu mangaları tr olarak nerde bulabilrm..yada tr si çıktı mı henüz?

    YanıtlaSil
  4. Anya Kouro'nun Aluminia'da çevirisi var. Diğerleri hakkında bir fikrim yok.

    YanıtlaSil
  5. özür dirlm ztn başka brisi buna benzer bi şey sormuş cvbmı aldm :)

    YanıtlaSil
  6. Hidarite no Love Letter galiba one shot değil, yaklaşık 4 tane chapter'ı var.

    YanıtlaSil
  7. Googleda rosanegra yazıp o siteye üye olursanız Miunohri to Swan manhwasının ing çevirilerine ulaşabilirsiniz şu an vol 4. cp 4teler ayda bir cp veriyorlar ama manhwayı çok sevdiğimden hep takipteyim

    YanıtlaSil