18 Mart 2010

One Outs


Spor animeleri ile ilgili tüm fikirlerimi değiştiren bir seri ile karşılaştım; One Outs.

Başta sıradanmış gibi gelen anime daha ilk bölümde beni kendine bağladı. "Bir bölüm izler, başka bir şeye geçerim" düşüncesiyle başına geçtiğim bu seri beni dumura uğratmıştı.

Saatte 134 km hızla top atabilen Toua Tokuchi, One Outs adlı bir baseball oyunu oynamaktadır. (oyun oynamak, tabii.) Bu oyun aslında kumardan farksızdır, çünkü ortada oldukça büyük iddialar dönmektedir. Ayrıca Tokuchi çok iyi bir kumarbazdır. Kojima Hiromichi ise, 43 yaşında, 21 yıldır Lycaons takımında oynayan yetenekli bir vurucudur(batter terimini böyle çevirmek uygun sanırım). Bir kamp sırasında Kojima One Outs oyununu öğrenir ve Tokuchi ile iddiaya girer; eğer maçı Tokuchi kazanırsa Kojima emekli olacaktır, ama Kojima kazanırsa Kojima Tokuchi'nin sağ elini alacaktır ve Tokuchi bir daha kumar oynamayacaktır.

Bu iddia sonucunda Tokuchi, Lycaons ile sözleşme imzalar. Sözleşmeye göre Tokuchi, oyundan attığı her vurucu için 5 milyon yen alacaktır, fakat kaybettiği her top için de 50 milyon yen ödeyecektir. Bu sözleşmeden ise haberi olan sadece dört kişi vardır; Tokuchi, Lycaons'un sahibi Tsuneo Saikawa ve onun iki yardımcısı.
Bu animenin beni bu kadar çekmesinin
sebebi belki de konunun sadece spordan ibaret olmamasıydı. Aslına bakılırsa, izlerken bir an için Death Note izlediğinizi düşünebiliyorsunuz, çünkü maçlar sırasında dönen stratejiler, akıl oyunları ve Tokuchi'nin zekası kendine hayran bırakıyor. "Hadi bir bölüm daha izleyeyim" diye diye seriyi bir anda bitirmenizi sağlıyor.

One Outs ile ilgili diğer güzel olaysa (en azından benim için) serinin şarkıları. Açılış şarkısı Pay Money To my Pain'den Bury (ilk dinlediğimde grubun Japon grubu olduğunu hiç düşünmemiştim), kapanış şarkısı ise Tribal Chair'den Moment. Her ne kadar şarkıların sözleri animeyle uyumlu olmasa da benim çok hoşuma gittiler. Hatta iki grubun da albümlerini dinlemeyi düşünüyorum.

Spor animelerini sevmeyenlerin bile hoşuna gideceğini düşündüğüm bir seri. Özellikle de beyin fırtınası olan animeleri sevenler kesinlikle bayılacak. Animeyi izleyip beğenenler teşekkürleri yorumla yapabilir. (hohoho)

5 yorum:

  1. teşekkürümü yorumla yapıyorum. spor animelerini severim, kumar anmelerini de severim (bkz: akagi)o yüzden izlenecekler listeme alıyorum hemen.

    YanıtlaSil
  2. Akagi de benim listemde. "Rahat kafa" döneminde izleyeceğim onu.

    YanıtlaSil
  3. biraz geç oldu ama yazayım dedim. yazı sayesinde başladım ben de. ilk 10 bölümü bi'günde izledim de, kalanları bitirmem yaza kalmıştı. tek kelimeyle süperdi. -de sonu açık bırakıldı gibi. 2.sezon falan çıksa süper olur *-* müzikleri de süper. Pay Money To my Pain'i sevdim. diğer şarkıları da gayet güzel ^^

    teşekkürler, yazı için. ^^

    YanıtlaSil
  4. Böyle yorumlar alınca mutlu oluyorum. 2. sezonu çok istiyorum ama yapacaklarını sanmıyorum. Hatta mangası da bitti diye biliyorum.

    Olur da 2. sezon gelirse, çok mutlu bir insan olurum!

    YanıtlaSil
  5. One outs animesi jarika tokuchi toua aşık oldum çok fena çok seni seviyorum tokuchi bu atada one outs müzikleri harika

    YanıtlaSil