19 Mart 2010

Josei shoujonun ablasıdır.

Shoujo candır, canandır demiştim. Ama shoujodan daha çok sevdiğim bir tür varsa o da joseidir. Peki josei türü nedir? Hedef kitlesi genç, yetişkin kadınlar olan manga ve animelerdir. Zaten joseinin kelime anlamı genç kadındır. Ana karakterler genellikle üniversite öğrencisi veya iş hayatındaki kadınlardır. İlişkiler shoujolara göre daha derin anlatılır. Yaoiler de josei türüne girebilir. Josei için en kötü durum çok fazla anime serisi olmaması. (Neyse ki mangalar var.)

Josei türü için önerebileceğim en iyi örnekler ise;


Nodame Cantabile
(ayrıntılı yazı için -> [link])


Ristorante Paradiso


Higashi no Eden


Tokyo Magnitude 8.0
(anime hakkında ayrıntılı bir yazı okumak isteyenler şuraya gitti=> İçten-chan no sekai)


Paradise Kiss
 
(ayrıntılı yazı için -> [link])


Honey and Clover
(ayrıntılı yazı için -> [link])

Usagi Drop

 (fansub için -> buraya)

Kuragehime


Sakamichi no Apollon
 (fansub için -> buraya)


Chihayafuru 
(fansub için -> buraya)

Bu seriler dışında ise şunlara da bakmanızı tavsiye ederim.

Himitsu - Top Secret
Gokusen
Genji Monogatari Senneki
Kawamo wo Suberu Kaze


Gelecek Sezon: 
Chouyaku Hyakuninisshu: Uta Koi.
Natsuyuki Rendezvous




6 yorum:

  1. Josei,Shoujo'nun ablasıyla Seinen de Shounen'in abisi demektir o halde Slad-chan'ım >.<

    Benim de en sevdiğim türdür diyebilirim Josei, ondan sonra da Seinen geliyor tabi, yukarıda örneklerini verdiğin Josei yapımlarından da biliyorsun ki NANA bende apayrı bir yerdedir, sonrasında ise Nodame Cantabile,Ristorante Paradiso,Michiko to Hatchin,Paradise Kiss sevdiğim yapımlar arasındadır...

    Kısacası Josei candır,kandır,hayattır yani can suyu gibi bir şeydir işte *-*

    Umarım ileride etrafta dolanan Shoujo kadar Josei türleri de görebiliriz >__>

    YanıtlaSil
  2. Tabii ki, öyle oluyor zaten. XD Hatta enişte baldız eşleştirmelerine girmiyorum bile :D

    Keşke daha fazla seri olsa da bol bol izlesek >.< Zaten Nodame Cantabile bu hafta bitiyor, fenalardayım T____T

    YanıtlaSil
  3. Ben de tamamen bitsin de merakla bekliyorum bakalım Nodame finalini,keşke daha fazla bölüm olsaydı da biraz daha Noda&Chikai çifti izleyebilseydik :3

    YanıtlaSil
  4. Ah keşke. Neyse ki OVAları gelecek. Mukya! :3

    YanıtlaSil
  5. bende josei hayranıyım, ama sanki listede bokura ga ita eksik :) onuda eklerseniz sevinirim.
    bokura ga ita lise zamanında geçiyor ama okulda gecen bir seri değil. aşk drama içerikli. benim anime favori listeme 3. olarak girmeyi ilk 10 bölümünde başardı. (1.nana 2.skip beat 3.bokura ga ita.)
    Aşk çok güzel anlatılmış bir anime, cizimi başlarda biraz kötü gelebilir ama kısa sürede alışıyorsunuz hatta güzel bile geliyor. e bu kadar tavsiyeden sonra izlersiniz heralde ;)
    Nodame Cantabili ben daha yeni izliyorum, daha doğrusu ilk sezon bittide biraz yarım yamalak oldu, bazı bölümleri bulamadım izleyemedim, online sitelerde videolar hata verdi gibi sebeplerle. ama 2 ve 3. sezonada aynı istekle devam eeceğim inşallah.
    çok memnun oldum :) tanım tanıtımı için teşekkürler
    Sevinç Şarlı

    YanıtlaSil
  6. İlk olarak, Bokura ga Ita için bir yazım bile var. Fakat, Bokura ga Ita bir josei değil, kesinlikle shoujodur. Hatta shoujo adına ödül bile almış bir seridir.
    Ayrıca yorum için de ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil