19 Mart 2010

Honey and Clover

Honey and Clover, izlemek için sürekli ertelediğim bir anime olmuştu. Ama izleyince kendime kızdım, çünkü gerçekten çok tatlı bir seri ile karşı karşıyaydım. Hazır serinin ikinci sezonuna bu gece başlayacağım, ilk sezon ile ilgili bir yazı yazmak da fena olmaz dedim.
Aynı apartmanda yaşayan ve aynı okulda (güzel sanatlar) okuyan öğrenciler Mayama Takumi, Morita Shinobu ve Takemoto Yuuta her şeye rağmen çok iyi anlaşan üç iyi arkdaştır.
Mayama, bu üçünün içinde en temizleri, düzenlileri ve en ağırbaşlısıdır. (Ek bilgi: Mayama karakteri Japon müzisyen Suga Shikao'dan esinlenerek yaratılmıştır.)Morita -taparım- sürekli ortadan kaybolan, her döndüğünde cebinde büyük miktarda para olan, okulu sürekli asan ama aslında çok yetenekli bir öğrencidir. Ayrıca kendisine hiperaktif de diyebiliriz. Takemoto ise en sessiz ve naif olanlarıdır. İşte her şey bu üç karakterin Hanamoto Hagumi ile tanışmasıyla başlar.
Hagumi ise çocuk boyunda olan ama aslında 18 yaşında yetenekli bir kızdır. Ailesi olmadığı için üçlümüzün üniversitesinde profesör olan akrabası, aynı zamanda babası yerine koyduğu Hanamoto Shuuji ile yaşamaktadır ve artık bu üniversitede bir öğrencidir. Hagu-chan'ın gelmesiyle üçlümüzden ikisinin aşk hayatı biraz değişecektir.Bu karakterlere ek olarak ise "Iron Lady"miz Ayumi Yamada var. Kendisi fena şekilde Mayama'ya(mayamayama) aşık ama maalesef bu durum tek taraflı. Morita'dan sonra seride en sevdiğim karakter.
Honey and Clover aslında romantizmden çok komedi dolu bir seri. Özellikle Morita tam bir komedi kaynağı.Seri 24 bölüm, buna ek olaraksa yukarıda da dediğim gibi serinin 12 bölümlük bir 2. sezonu var. Ayrıca bir live-actionı ve de draması bulunmakta.
Sadece josei sevenlerin değil, komedi sevenlerin de beğeneceğini düşündüğüm bir anime.


Alttaki video da Morita-san'ın komik sahneleriyle dolu, spoiler sevmeyenler bakmasın. (Favori sahnem "no more" bölümüdür)

9 yorum:

  1. Feci şekilde favorim olan harika ötesi bir animedir. 2 sezon sürmesi ziyanlıktır.

    Ek olarak; şimdiye kadar H&C izleyip de kendini oradaki karakterlerden biriyle özdeşleştirmeyen hiç kimseyi görmedim. Bu da animenin ne kadar hayatın içinden (harbi slice of life) olduğunun kanıtı sanırım.

    Mayama'nın Suga Shikao'dan esinlendiğini ilk burada gördüm (dikkat etmemiş olabilirim). Manganın çizeri Spitz'in ve Suga Shikao'nun sıkı hayranı olduğu bu ikisinin en sevdiği albümlerinin isimlerini almış Hachimitsu (Spitz) to Clover (Suga Shikao) olmuş böylece (:

    YanıtlaSil
  2. Honey and Clover adının öyle çıktığını bilmiyordum ben de.

    Mayama'nın Suga Shikao'dan esinlenerek yaratıldığını da ilk önce myanimelist'te okudum. Sonra biraz araştırınca gerçekten öyle olduğunu öğrendim-ki benzerlikleri de bunu kanıtlıyor. :)

    2. sezonu da bir günde bitirdim, ve 2. sezon daha güzeldi. Keşke daha uzun olsaydı, ya da 3. sezon falan olsa harika olurdu.

    YanıtlaSil
  3. Hızını alamadıysan Paradise Kiss'i oku / ya da izle. Çok benzetirim tarz olarak. Yok ben önceden yuttum diyorsan affola (:

    YanıtlaSil
  4. Ohooo, benim ParaKiss'le ilgili yazım bile var XD

    YanıtlaSil
  5. woa ! gomen gomen. bakıyorum hemen (:

    YanıtlaSil
  6. Morita harika bir karakter ya, en sevdiklerimden. bir insanın davranışları bu kadar mı annoying olur. Bu arada ben bu animeyi sırf o küçük kıza uyuz olduğumdan bıraktım. Ama keşke Morita ve Yamada için biraz daha katlansaydım. yazık oldu :)

    YanıtlaSil
  7. bir şey soracağım ben bu seriyi araştırırken honey and clover II diye 12 bölümlük bir sezon buldum fakat hiç bir türk sitesinde verilmemiş nereden izleyebilirim biliyor musunuz ?

    YanıtlaSil
  8. Bir fikrim yok, çünkü animeleri Türkçe izlemiyorum.

    YanıtlaSil
  9. @adsız, animeouda honey'in 2. sezonunun ilk 6 bölümünü çevirmiştik ama ben ortadan kaybolduğum için devam ettiremedik. zaten bi baktım şimdi animeou da kapanmış. yalan oldu kısaca.

    YanıtlaSil