24 Mart 2010

D.Gray-man

Aslında D.Gray-man'in mangasına yetişip bir yazı yazmak istemiştim ama daha fazla dayanamadım. Ama sonuçta 103 bölümlük bir seri bir yazıyı hak ediyor. Ama şimdiden uyarayım, çok sevidğim bir seri olduğundan birçok kişi için gereksiz bilgilerle doldurmuş olabilirim.
İlk başladığımda birkaç bölüm izleyip başka serilere dalmıştım, sonuçta 103 bölüm insanın gözünde büyüyor birden. Ama bir haftalık aradan sonra tekrar başına koyulduğumda bayılarak izledim. Birçok kişinin ilk 50 bölüm sıkıcı demesine rağmen aslında beni gayet sarmıştı D.Gray-man. Ama gerçekten de asıl olay 52. bölümden sonra başladı. Zaten 52'den sonra 33 bölümü bir günde izlemiştim(evet, 25 bölümden sonra kendi rekorumu kırmış oldum). Bu yüzden izleyecek kişilere bir tavsiyem var, asla ilk bölümlere aldanıp seriyi bırakmayın.
Hikaye 19. yüzyılın ikinci yarısında geçmektedir. Ana karakterimiz Allen Walker sonunda resmi olarak "exorcist" olmak için Dark Order'a katılır. Exorcistlerin görevi ise "akuma"ları yok etmektir. Akumalar ise Millennium Earl tarafından silahlara dönüştürülmüş ruhlardır.Allen aslında diğer exorcistler arasındaki en küçük kişidir çünkü henüz 15 yaşındadır. Ama Allen'ı özel kılan iki şey vardır: birincisi akumaları ayırt edebilen lanetli sol gözü, ikincisi ise "anti-akuma" silahı olan sol koludur.
Aslında D.Gray-man trajedilerle dolu bir seri. Zaten akumaların yaratılma sebebi de bu trajediler. Ölümler çok fazla ve her zaman iyiler kazanmıyor. Bence bu da D.Gray-man'in kendisini tipik shounenlerden ayıran özelliği.
Serideki karakterler ise oldukça iyi tasarlanmış. Ve ilk kez bir shounen serisinde ana karaktere kıl olmadım, Allen'ı çok sevdim. Her ne kadar kimseye zarar vermek istemeyen bir kişiliği olsa da, yeri geldiğinde gayet "badass" olabiliyor. (Ayrıca Allen, n'olur Timcanpy'yi bana ver :3) Allen dışında Lavi, Yuu Kanda ve Lenalee Lee ön plandalar.
Lavi geleceğin "Bookman"i. (Bookman: Tarafsız bir şekilde tarihi beynine yazan kişi, bir nevi ayaklı ansiklopedi.) Silahı ise minik bir çekiç, ama istediği kadar büyüyebiliyor. (o çekiçten istiyorum, "man man man" diyip uçan süpürge gibi kullanarak gezmek istiyorum) Ayrıca Lavi grubun neşe kaynağı (pek de kawaii zaten)Kanda ise asabi, suratsız karakter boşluğunu dolduruyor serinin (bilin bakalım hangisi). Ama tabii ki boş bir karakter değil. Kendisi "Mugen" adındaki kılıcını kullanıyor ve oldukça güçlü.Lenalee ise botlarını kıskandığım kişi *ehehe*Benim en sevdiğim iki karakter aslında seride pek fazla yer almayan karakterler: Bak Chan ve Marian Cross(Allen'ın ustası, ayrıca Dark Order generali). Ama iki karakter de önemli roldeler. Özellikler Marian Cross.
Serinin müzikleri ise inanılmaz. Açılış ve kapanış şarkıları zaten oldukça iyi ama benim asıl sevdiğim animenin içinde kullanılanlar. Müzikler genel olarak karanlık ve hüzünlü. Tüm besteler ise Kaoru Wada'ya ait.
D.Gray-man için ne kadar yazsam yetmeyecek. Bu sefer de bir opening şarkısı ile bitireyim.

4 yorum:

  1. Dgm seven bir insan!! Hemde Eskişehir'den. *-* Bende Eskişehir'i animecilerden yoksul sanardım. Tanıtım güzel olmuş,zaten bu animenin tek eksi yönü 103 bölümde bitmesi oldu, mangasına değinsem mi değinmesem mi bilemedim. >.> Eğer animesi tekrardan başlarsa mangadaki karakterlerin çizimleriyle başlamaz diye umut ediyorum. Neyse, benim çok içimi dökesim var bu anime hakkında ama yeterli bu kadar.Tanıtım için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim animelerden biri. 103 bölüm çok kısa bence One Piece, Naruto gibi uzun soluklu bir seri olmayı hakediyordu. Neyse olaya gelelim akumalar, akumaların evrilmesi hatta Akumalar'ın İspanya'yı işgal ettiği bölümü soluksuz izledim. Çok fazla bilinen bir seri değil zaten Hellsing gibi bunu da Kidz-Animez'den keşfettim. Kidz TV akşam Animez'e dönüşüp bu ve bunun gibi efsanevi, sağlam serileri veriyordu. Neyse... Siz değinmişsiniz ama bende değineyim, gerçekten şimdiye kadar izlediğim tüm film, diziler, çizgi diziler, animeler içerisindeki en iyi açılış-kapanış şarkıları ve sountracklere sahip. Kaoru Wada iyi iş çıkarmış.

    YanıtlaSil
  3. kidz tv yeniden yayınlasa keşke d.gray-man'ı

    YanıtlaSil
  4. Sağlam seri, izlemeye değer. Naruto'daki kadar olmasa da araya filler bölüm girmiş ama sarıyor. Artık televizyonda yok animez 1,5 saat yayın yapıyor mecburen internetten izleyeceksiniz.

    YanıtlaSil